IMPULSE Treningssenter
blank

START DET NYE ÅRET PÅ RETT VIS!

Av: PT, Mark Edgar

Vi er på god vei inn i februar og noen kjenner kanskje på at man gikk ut litt for hardt i januar og at motivasjonen ikke er like høy som i uke 1?  Da bør du lese videre – PT, Mark Edgar, har samlet noen gode tips til hvordan du holder motivasjonen oppe.

1. Planlegg treningen din

Gjør treningen til en naturlig del av hverdagen din ved å lage rutiner som fungerer for deg. Legg listen på et nivå som du vet at du kommer til å klare å gjennomføre. Hvis du har et overordnet treningsmål i 2022 kan det være en god idé å bryte det ned til mindre, mer overkommelige delmål.
Det kan eksempelvis være at hver mandag skal du trene 20 minutter på treningssenteret. Ved å gjøre dette har du ikke bare brutt ned det overordnede målet ditt, men du har også satt av tid til trening i kalenderen din – noe som igjen øker sannsynligheten betraktelig for at du faktisk gjennomfører treningsøkta.

2. Spis sunt

Lett å glemme? Du er ikke alene om det.
Som med treningen bør kvalitet trumfe kvantitet. Så hvis målet ditt er å komme i bedre form så kan det være lurt å sette seg litt inn i hvordan ernæringen din er og skal være fremover. Ved å lese og lære litt om hvilke matvarer som er bra for deg vil du også opparbeide deg verdifull kunnskap på veien mot målene dine.

blank

3. Finn en treningspartner

Sjansen er ganske god for at noen i vennegjengen din også har satt seg noen treningsmål til neste år.
Hvis du finner en fast treningspartner ansvarliggjør dere hverandre til å møte opp på treningssenteret til avtalt tid og sjansen for å droppe treningen minimeres. Treningen blir morsommere, mer effektiv og motivasjonen til å opprettholde treningsvanene vedlike stiger.

4. Spor treningen og juster underveis

Uavhengig av hvilket treningsprogram du bruker så vil du erfare at treningsprogrammet vil måtte justeres etter hvert som du kommer i bedre form.
Derfor kan det være lurt å notere ned hvilke økter du har gjennomført, intensitet osv. Har du en treningsklokke er dette et enkelt verktøy å bruke for å holde styr på treningsdagboken din. Alternativt kan du følge treningsprogrammer i treningsappen vår, Impulse Online. Her får du også full oversikt over alle treningsøktene som du gjennomfører.

Som nytt medlem hos Impulse får du også en gratis introtime med en personlig trener. Denne bør du benytte for å få verdifull input i hvordan du bør planlegge treningen din fremover.   

5. Start med en ny aktivitet

Hva med å prøve en ny og spennende aktivitet i 2022? Trening trenger tross alt ikke bare dreie seg om tredemøller og vekter. For meg er variasjon viktig og personlig liker jeg å gå lange turer med en podkast på øret.
Den følelsen du får ved å kjenne at kroppen kan brukes til ulike aktiviteter er fantastisk!

Så ta utfordringen: Finn deg en ny aktivitet i år og kjenn på mestringen og variasjonen i hverdagen.

blank

For å oppsummere…

Mange har allerede lagt planer for hva man vil oppnå og hvordan man skal klare å oppnå sine personlige mål.

Men det gjelder naturligvis ikke alle. Noen av dere setter foten på et treningssenter for første gang og er usikre på hvor man skal starte. Frykt ikke – vi er her for å hjelpe deg på veien. I Impulse er vi over 30 personlige trenere med ulik bakgrunn og kompetanse så du kan være sikker på at du finner en som passer deg og dine mål. La oss hjelpe deg i gang og finne det treningsprogrammet og målsettingene som passer for deg.

Jeg håper vi sees snart!

Mark Edgar

Følg Impulse i sosiale medier