IMPULSE Treningssenter
blank

5 TIPS FOR Å FÅ TILBAKE TRENINGSGLEDEN

Det er vanskelig å komme i gang med treningen din i de beste tider. Etter en sommerpause kan det virke umulig. Stol på oss, vi har vært der!

Så hvordan kan vi hjelpe deg med å sørge for at de gode vanene kommer tilbake, og du ikke finner deg selv på samme sted i januar?

Her er våre tips om hvordan du lager en treningsrutine du vil elske og nyte:

blank

UREALISTISKE FORVENTNINGER

Å sette urealistiske mål er noe du bør prøve å unngå. Enten du er ny på trening, eller bare kommer tilbake etter en pause, er det viktig å ha de riktige forventningene for å unngå tap av motivasjon. Dette manifesterer seg vanligvis ved å plassere baren for høyt og “selvtrykk” når det gjelder målene dine. Gi deg selv tid til å vokse inn i formen din. Husk at du alltid kan bygge opp fra der du er nå og ta deg tid til å etablere et solid fundament – noe som vil lønne seg på lang sikt.

LAG EN RUTINE

Hvilke dager har du mest fritid på dagen? La oss bruke dem til å skape dine nye vaner ved å plassere treningsdagene dine når du er mest fleksibel med tiden. For eksempel, hvis du realistisk kan gjøre mandag, torsdag og fredag kl. 18.00 til treningsdagene dine, hvis du legger dem til i dagboken din, er det langt mer sannsynlig at du lager de sunne vanene du leter etter. Uansett hvordan du bestemmer deg for å sette sammen planen din, MÅ den passe pent inn i dine behov, preferanser og mål. På den måten er det mer sannsynlig at du holder deg til, og nyter det!

SETTE MÅL

I tillegg til å ha struktur for når du går til treningssenteret, er det viktig å sette deg noen mål som utfordrer og motiverer deg til å trene. I stedet for å se på instagram for ideer om mål, se inn i deg selv og tenk på noe som ville gjort deg stolt. Gjør det din første pull-up? Kanskje ditt første 5 km løp noensinne? Går det konsekvent til treningsstudioet tre ganger i uken? Eller til og med lære å løfte vekter med god teknikk? Uansett hvilket mål det er, er det en flott måte å finne ut hvordan du skal trene med å ha noe annet som driver deg videre.

Trenger du litt ekstra hjelp med dette? Husk at alle Impulse -medlemmer får en GRATIS PT-time med medlemskapet ditt. Klikk her for å bestille i en målsetningstime.

blank

TA MED EN VENN

Trening med en partner eller en venn kan være en ypperlig måte å gjøre treningen morsommere på. Det kan være skremmende når du kommer tilbake til trening etter lang tid borte, eller starter det for første gang. Å ha noen der for å støtte deg på reisen din kan være en god hjelp, samtidig som du kan holde deg ansvarlig gjennom hele reisen.

Visste du at når du verv en venn på Impulse, får du 1-måned gratis medlemskap? Klikk her for å finne ut mer.

HA DET GØY OG NYT REISEN!

Når det gjelder oss, kan og bør trening være morsomt! Når du endrer tankegangen til å fokusere på fordelene med trening og trening fra et pleiested hvor du kan sette pris på kroppen din for alle de fantastiske tingene den kan gjøre, kan det bidra til å gjøre treningene dine morsommere.

En måte å gjøre dette på er å huske at det tar tid å sette seg inn i et nytt program. Hvis du er bekymret for hva andre mennesker tenker om deg på treningsstudioet (en veldig vanlig tanke blant nye trenere), må du huske at alle andre en gang var nybegynnere. Hvis det er mulig, bør du unngå å sammenligne deg selv med noen andre og bare konsentrere deg om deg selv og dine mål, mens du feirer dine seire underveis. Nyt prosessen med å jobbe med dine ferdigheter, forbedre dine vaner og hvor flott du nå føler deg fordi du trener. Ikke vent med å bare rope for deg selv når du når ditt store mål – du fortjener å gjenkjenne fremgangen din hele tiden!

Følg Impulse i sosiale medier